vasárnap, december 9, 2018
Civil Hírügynökség

A világ legnagyobb toborzási programja nőknek

novezeto-170308

A nemzetközi nőnap alkalmából a Vodafone Csoport bejelentette a 26 országot – benne hazánkat is – érintő ReConnect programját azzal a céllal, hogy vezetői tapasztalattal már rendelkező olyan nőket vezessen vissza a munka világába, akiknek nagyvállalati pályafutása évekre megszakadt a többi között szülés, saját vagy családi vállalkozásban eltöltött idő miatt.

A program a következő három évben ezer nőt érint, és része a vállalatcsoport nemzetközi igyekezetének: a női vezetők arányának látványos növelésének.

A Vodafone Csoport megbízásából a magyar KPMG könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó társaság által frissen elvégzett gazdasági elemzés* alapján világszerte 96 millió képzett, 40–54 év közötti nő karrierje tört meg egy adott ponton. Közülük 55 millióan előző munkahelyükön közép- vagy felsővezetői pozíciót töltöttek be. Ha sikerülne középvezetői vagy annál magasabb szintű szakmai tapasztalattal rendelkező minden nő visszasegítése a munka világába, összesen több mint évi 419 milliárd angol fontnyi jövedelemmel növekednék az érintettek háztartásának bevétele, s az ily módon keletkező gazdasági tevékenység értéke elérhetné az évi 151 milliárd fontot.

Egy másik, ugyancsak a Vodafone megbízásából a GfK piackutató által végzett felmérés** részeként öt országban a pályát elhagyó ötszáz nőt kérdeztek a munkavállalással kapcsolatos lehetőségekről. Jó négyötöd szerint jóval több támogatást kellene kapniuk azoknak, akik hosszú kihagyás után vissza szeretnének térni a munka világába, főképp akkor, ha gyermeket is nevelnek. A nők több mint háromötöde rugalmas munkaidőre, fele pedig részmunkaidős hivatásra vágyik.

A Vodafone ReConnect programja arra bátorítja a pályájukat egy időre elhagyó, egykor vezető tisztséget betöltő nőket (és persze férfiakat is), hogy bátran jelentkezzenek a kezdeményezésben meghirdetett állásokra. Gyakorlatokkal is segíti szakmai tudásuk, készségeik felfrissítését, fejlesztését, sőt, lehetőséget ad arra is, hogy rugalmas, vagy részmunkaidőben dolgozzanak a vállalatnál. A Vodafone Csoport arra törekszik, hogy a közép- és felsővezetői pozíciókban a nők aránya 2020-ra nagyjából a harmadára emelkedjék.

A Vodafone Magyarország munkavállalóinak csaknem a fele nő. A frissdiplomás vezető-utánpótlást szolgáló Discover-programban is fele részt vesznek részt nők.  A vállalat mellett a Vodafone Magyarország Alapítvány is küzd a női esélyegyenlőségért. Támogatja a többi között a „Nyitottak vagyunk” közösségi kezdeményezés „Nőnap x 365” kampányát, amelynek célja, hogy új tartalommal gazdagítsa a nőnapot, és ne korlátozza pusztán a március 8-i 24 órára. A kampányban közszereplők, cégvezetők hívják fel a figyelmet a női esélyegyenlőség megvalósulásának fontosságára.

——–

* A Vodafone megbízásából a KPMG által készített felmérésben képzett nőnek azt tekintették, aki legalább középfokú vagy annak megfelelő végzettséggel rendelkezik. A középvezetői vagy annál magasabb szintű gyakorlatot a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet (International Labour Organisation- ILO) definíciója szerint határozták meg, és az ISCO-88 kategória11. (törvényhozók és szenior tisztviselők) és12. (vállalatvezetők) fokozatának felel meg.

** A kutatást 501 30–55 év közötti nő megkérdezésével folytatták Nagy-Britanniában, Német-, Olasz-, Törökországban és Indiában.

 

Forrás: Infovilág

Friss műsorok

  • Cím: Fogyasztóvédelem – Igazságügyi szakértés – könnyűipari termékek
  • Hossz: 56:30
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Hoffer Ferenc igazságügyi szakértő

1/7. Mikor és hogyan forduljunk igazságügyi szakértőhöz, ha panaszunk van? Hogyan válasszunk szakértőt? Ki fizeti és mire jó a szakértői vélemény?

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Gázkészülékek javítása és karbantartása
  • Hossz: 56:56
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Horváth Zoltán gázkészülék szervízvezető

1/6. Háztartásokban használatos gázkészülékek karbantartásával, javításával és vásárlásával kapcsolatos panaszok és azok elkerülése érdekében való felkészülés és teendők.

 

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Közlekedés, autós panaszkezelés 2.rész
  • Hossz: 56:55
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Wendler András mérnök és szervízvezető

1/ 5. Az autós fogyasztók panaszai és azok kezelése. Fogyasztói jogviták rendezési módjai. Téli és őszi közlekedési felkészülés. Számlaviták és elkerülésük.

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Közlekedés, autós panaszkezelés
  • Hossz: 56:55
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Wendler András mérnök, szervízvezető

1.4  Az autós fogyasztók panaszai és azok kezelése. Fogyasztói jogviták rendezési módjai. Téli és őszi közlekedési felkészülés. Számlaviták és elkerülésük.

Letöltés

Comments are closed.