hétfő, július 22, 2019
Civil Hírügynökség

Ügyfélkapun keresztül is intézhető lesz a beiratkozás

klebelsberglogo-190624

Az informatikai fejlesztés eredményeként a 2019/2020-as tanévben már elérhetővé válik az ügyfélkapun keresztül történő beiratkozás és hitelesítés is, ezért az ügyintézéshez a szülőnek – amennyiben ezt az ügyintézést választja – nem kell megjelennie az intézményben.

Az új informatikai fejlesztés “A Köznevelés Állami Fenntartóinak Folyamat Egységesítése és Elektronizálása /KAFFEE/” segítségével már 18 különböző általános-, és középiskolai tanulmányi ügyet lehet elektronikusan intézni az állami fenntartású köznevelési intézményekben. A fejlesztés összesen 5 milliárd forint európai uniós támogatásból valósult meg, amelynek egyes részei már a 2018/2019-es tanévben használhatók voltak.

“A kiemelt projekt legnagyobb eredménye, hogy a 2019. április 11-én zajlott általános iskolai beiratkozás napján már választhatták a szülők az online ügyintézés lehetőségét, amelynek során az adatokat a KRÉTA rendszer felületén, vagy a https://eugyintezes.e-kreta.hu weboldalon történő regisztráció után otthonról is kitölthették” – tájékoztatott Hajnal Gabriella, a projekt megvalósítását végző Klebelsberg Központ elnöke.

A fejlesztés eredményességét igazolja, hogy ebben a tanévben már közel 6000 szülő indította el elektronikusan a beiratkozást, a folyamat végén pedig több mint 67.000 szülő kapta meg KAFFEE rendszerből generált határozatát a gyermek felvételéről.

Ehhez hasonló nagyságú elektronikus ügyintézési fejlesztés az oktatás területén még nem valósult meg. Ez egy újabb lépcsőfok a köznevelés digitális átalakításában. A KAFFEE program – a korábbi elektronikus folyamatok kiegészítéseként – biztosítja a szülők és a diákok számára is a magasabb, minőségibb szolgáltatási színvonal elérését a köznevelési intézményekben. Eddig a szülők és a pedagógusok az ún. “üzenőfüzet”-en, személyesen és e-maileken keresztül tartották egymással a kapcsolatot. Az új rendszernek köszönhetően most már elektronikusan is elintézhetők a különböző köznevelési eljárások, többek között a beiratkozás, átiratkozás, felmentések, igazolások, bizonyítványok pótlása.

Ezen kívül a jogszabályban meghatározott térítési díjakat is befizethetik már a szülők a KAFFEE rendszeren keresztül, amit a tankerületi központ azonnal könyvelni tud a bevezetett új gazdálkodási és HR rendszer révén.
Az informatikai fejlesztés eredményeként a 2019/2020-as tanévben már lehetőség lesz az ügyfélkapun keresztül történő beiratkozásra és hitelesítésre is. Amennyiben a szülő ezt az ügyintézést választja, nem kell személyesen megjelennie az intézményben. Az új online lehetőség igazodik a Kormány elektronikus adminisztrációra vonatkozó célkitűzéseihez, és ezzel a köznevelési ügyintézés elektronikussá, országosan egységessé és szabályozottá vált a 21. század elvárásainak megfelelően.

A KAFFEE (KÖFOP 1.0.0 – VEKOP 15 – 2017 – 00054) konzorciumi formában a Magyar Kormány támogatásával, európai uniós forrásból jött létre.

 

Forrás: Klebelsberg Központ

Friss műsorok

  • Cím: Fogyasztóvédelem – Igazságügyi szakértés – könnyűipari termékek
  • Hossz: 56:30
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Hoffer Ferenc igazságügyi szakértő

1/7. Mikor és hogyan forduljunk igazságügyi szakértőhöz, ha panaszunk van? Hogyan válasszunk szakértőt? Ki fizeti és mire jó a szakértői vélemény?

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Gázkészülékek javítása és karbantartása
  • Hossz: 56:56
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Horváth Zoltán gázkészülék szervízvezető

1/6. Háztartásokban használatos gázkészülékek karbantartásával, javításával és vásárlásával kapcsolatos panaszok és azok elkerülése érdekében való felkészülés és teendők.

 

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Közlekedés, autós panaszkezelés 2.rész
  • Hossz: 56:55
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Wendler András mérnök és szervízvezető

1/ 5. Az autós fogyasztók panaszai és azok kezelése. Fogyasztói jogviták rendezési módjai. Téli és őszi közlekedési felkészülés. Számlaviták és elkerülésük.

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Közlekedés, autós panaszkezelés
  • Hossz: 56:55
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Wendler András mérnök, szervízvezető

1.4  Az autós fogyasztók panaszai és azok kezelése. Fogyasztói jogviták rendezési módjai. Téli és őszi közlekedési felkészülés. Számlaviták és elkerülésük.

Letöltés

Comments are closed.