vasárnap, szeptember 23, 2018
Civil Hírügynökség

Tolvajoktól véd ez a mobil kiegészítő

mobilVedo2-180703

Pánik, kiszolgáltatottság, árulás. És az idő visszatekerésének marcangoló hiánya. Nagyjából ilyen érzések futnak át rajtunk abban a tizedmásodpercben, amikor belénk hasít a felismerés, hogy ellopták a telefonunkat és a tolvaj a készülékkel egyetemben olyan adatok birtokába jutott, melyeket másnak igazán kellene megtudnia.

Három testvér összedugta a fejét annak érdekében, hogy a minimálisra csökkentse ennek az érzésnek a kockázatát és megalkotta a Safeskint, a lopásgátló telefontokot.

A Sohajda család tagjai közül Júlia, Csongor és Ábel is átélte már azokat a szörnyű pillanatokat, amiket a semmiből beléjük karmoló valóság okozott egy lába kélt telefon képében. Ráadásul rövid időn belül összesen hatszor. Minden esetben megfigyelték, hogy a tolvaj egyből megnyomta a kikapcsoló gombot a készüléken azért, hogy a GPS-alapú követéssel ne lehessen a nyomára bukkanni.

Csongor fejéből ekkor pattant ki az ötlet egy üzembiztos védelmi rendszerről: ez lett a Safeskin, az egyelőre csak iPhone-ra kalibrált feltörhetetlen kiegészítő – merthogy statisztikailag az Apple telefonjait szeretik legjobban a zsiványok.

Persze az alapgondolat bevillanása és a prototípus legyártása között nem két hét telt el, hiszen a családtagok szabadidejükben nem éppen az elektronikáról és a gyártástechnológiáról szóló szakkönyveket lapozgatták.

A kis csapathoz az elektronikai zseni Szilágyi Richárd és az évtizedes hardvergyártási tapasztalattal felvértezett Macher Péter csatlakozott, hogy erőiket egyesítve vágjanak bele a projektbe. A Kaliforniában tanult és dolgozott, majd stratégiai tanácsadással foglalkozó Júlia az értékesítésért és az üzletfejlesztésért felel, Csongor széleskörű kapcsolatrendszere mellett az operatív ügyeket és a termékmenedzsmentet viszi, Ábel kapta a pénzügyeket, a villamosmérnök Szilágyi Richárd felségterülete az elektronika, a vezérigazgatói és technikai igazgatói teendők szálai pedig Macher Péter kezében futnak össze. Egyébként utóbbi édesapja afféle mentorként felügyeli még az ifjú társaság munkáját.

Ahogy a cég szóvivőjévé előlépett Júlia elárulta, ők is megjárták a kezdő vállalkozást elindítók kihívásokkal teli, szép, de egyben rögös útját.

-Mivel hárman testvérek vagyunk, ezért van köztünk egy olyan erős kötelék, ami nehézségek esetén extra löketet ad. Az üzleti életben rendkívül fontos a bizalom, ez pedig nálunk alapból megtalálható, természetesen a másik két tagunk felé is – mondja Júlia, hozzátéve, hogy Macher Péter beszállásával fordult igazán célegyenesbe a projekt.
Onnantól kezdve nagyjából öt hónap alatt jutottak el a szó szerint kézzel fogható eredményig, a Minimum Valuable Productig. Ez egy olyan példányt jelent, ami minimális szinten tudja azt, amit a kész termék nyújt majd.
A többkörös tesztfolyamat végeztével kopogtattak be a prototípussal az általuk kinézett befektetőhöz, a Hiventureshöz. A startupok támogatásával foglalkozó cég – miután természetesen gondosan megvizsgálta a körülményeket – látott bennük fantáziát és 140 millió forintos tőkealapot biztosított nekik.

Értelemszerűen az Apple áldása nélkül mit sem ért volna az egész hajcihő, elvégre nem lehet csak úgy l’art pour l’art egy pincében kiegészítőket fejleszteni az iPhone-hoz.

– Ha valakinek komolyan megfordul a fejében egy ilyen gondolat, annak az Apple licencprogramjával (MFI – Made For Iphone) kell együttműködnie. Meglehetősen hosszú folyamat, mert az anyacég egy ezerkétszáz oldalas dokumentációt rakott össze a szabványhoz, egyebek mellett meghatározza, milyen anyagokat lehet használni, milyen ívben hajolhat rá a tok a telefonra, és így tovább. Ricsi, a villamosmérnökünk hónapokon át a könyvvel kelt és feküdt, valószínűleg ötösre vizsgázna belőle – eleveníti fel az „elfogadtatás” körülményeit Sohajda Júlia, akitől természetesen azt is megtudjuk, hogy mielőtt mondjuk Kínában hatalmas lelkesedéssel megindulna a másolás, a Safeskinre szabadalmuk, valamint az egész világra kiterjedő elsőbbségi joguk van.

A két darabból álló elegáns tok úgy működik, hogy összezár egy, a telefonra alulról és felülről csúsztatott speciális retesszel. Hátul bőrbevonattal van ellátva. A burkolatot rácsúsztatjuk a telefonra, majd egy kis kulccsal elforgatjuk a benne található három lapos korongot. A hátlapon pici lyukak vannak még különböző színekkel, ezek segítségével tudjuk ellenőrizni, hogy meddig forgassuk a kulcsot, hogy kinyíljon a zár. A védekezéshez magunknál kell tartani még az Eye-t, vagyis a szemet, mert ez kapcsolódik Bluetoothon keresztül a telefonunkhoz és érzékeli, ha adott esetben tőlünk messzire kerül.

Lényegében a Safeskin fő funkciója az iPhone kikapcsoló gombjának tiltása. Hiába próbálkozik a tolvaj, a készülék semmiféle nyomkodásra nem reagál, pluszban riasztásnál a telefon kijelzőjét is blokkolja.
A rendszer nyilván csupán akkor tud segíteni, ha a kulcsot és a bluetooth egységet máshol tartjuk, mint a telefont, ezért a korongot karkötőre vagy nyakláncra akasztva hordhatjuk.

Készült a Safeskinhez egy applikáció is, melynek segítségével beállíthatjuk, milyen távolságot engedélyezünk magunknak a telefontól (3-5, vagy 7-8 méter), és megadhatunk amolyan biztonsági zónákat (például otthonunk, munkahelyünk), hogy feleslegesen ne csörömpöljön, ha egy kolléga irodájába, vagy a lakásunk emeleti fürdőszobájába tartunk a telefon nélkül. Egyébként, ha illetéktelen kezekbe kerül a készülékünk, nagyjából száztíz decibeles hangerővel visít a riasztó, tehát a tolvajt gyorsan sokkoló meglepetés éri.

A saját tőke és a Hiventures beszállása eredményeként augusztusban ténylegesen a piacra kerülhet a Safeskin – a tervek szerint kezdetben az Amazonon keresztül elsősorban az Egyesült Államokat belőve.

– A fröccsöntés egy Székesfehérvár melletti üzemben történik, a bőrt pedig egy olyan beszállítótól kapjuk, amely a Ferrarinak is visz anyagot. Egy olyan startupnak, mint a miénk, komoly problémát okozhat a terméke azonnali legyártása és raktározása, ezért első körben kisebb darabszámmal indulunk, illetve csak megrendelésre készítjük az emberi erővel feltörhetetlen tokokat – Júlia szavaiból tehát kiderül, hogy kizárólag magyar partnerekkel dolgoznak.

Nemrég részt vettek a világ legnagyobb digitális expóján, a CEBIT-en. Hannoverben a kilenc magyar kiállító stand egyikeként mutathatták meg magukat, úgyhogy többek között az ott felcsipegetett tapasztalatoknak és a networkingnek hála, könnyen lehet, hogy hamarosan világhírű termék lesz a családi ötletből.

 

Forrás: roadster.hu

Friss műsorok

Comments are closed.