péntek, november 24, 2017
Civil Hírügynökség

A Tesco is ünnepli a Föld napját

tescoszatyor-170420

A Tesco elkötelezett a környezetvédelem mellett, ezért idén februárban drasztikusan csökkentette az online rendelésekhez adott bevásárlótáskák számát.

Az áruházlánc február előtt összesen több mint 400 ezer táskát mellékelt a rendelésekhez havonta, de márciusban ennek alig több mint 40 százalékát, 164 ezer darabot osztott ki, a Föld napjáig pedig közel félmillió táskát spórol meg. A vállalat egy év alatt várhatóan 3 millió táskával kevesebbet ad a vásárlások mellé, így ezzel is hozzájárul a bolygó védelméhez.

Magyarországon egy ember átlagosan 500 bevásárlótáskát használ el egy év alatt, a táskák 90%-át pedig egyetlen használat után kidobja. A Tesco környezetvédelmi szempontokat és a vásárlók véleményét figyelembe véve közel két hónapja csak azokat a húskészítményeket, lédig zöldségeket és gyümölcsöket, a csemegepultos, illetve a vegyi árukat szállítja ki táskában, amelyeknél ezt a higiéniai előírások megkövetelik.

tesco-Mikrgrafika-170420

A Tesco tavaly Magyarországon összesen közel 5 millió táskát adott online rendeléseihez, és átlagosan 9 táskában szállította ki a termékeket. A program elindulása óta a vásárlásokhoz adott táskák száma összesen 60 százalékkal, az egy vásárláshoz adott táskák száma pedig átlagosan 5-re csökkent. A vásárlók elköteleződését mutatja, hogy – bár egyetlen kattintással kérhetnek bevásárlótáskákat rendelésükhöz – a program elindulása óta 80 százalékuk választotta a táska nélküli kiszállítást.

A Tesco Online Bevásárlás szolgáltatás az áruházlánc legdinamikusabban fejlődő szolgáltatása, amelyet 2013-as indulása óta a vásárlói visszajelzések alapján folyamatosan fejleszt. A szolgáltatás Magyarországon Budapesten, Szegeden, Győrben, Székesfehérváron és a városok vonzáskörzetében érhető el.
A statisztikák forrása (kivéve a Tesco vásárlóira vonatkozó adatokat) Dalia Karlaité: The importance of responsible production and consumption to overcome the plastic paradox című tanulmánya: https://goo.gl/d2RvQg

 

A TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.
A Tesco 20 éves hazai működése során a magyar gazdaság meghatározó szereplőjévé vált. A 2015-ben létrejött Tesco Európa segítségével erősebb lett a vállalat és egyszerűsödött működése. Ennek köszönhetően az áruházlánc hosszú távon tovább erősíti megszerzett pozícióját. Az egyik legnagyobb privát munkaadó az országban: közel 20 ezer munkatársának biztosít állást. Határozott célja, hogy a munkavállalói jövedelmek miatt is elismert szereplője legyen a piacnak. 206 magyarországi áruházában hetente átlagosan 3 millió vásárlót szolgál ki friss élelmiszerrel. A Tesco Online Bevásárlás Szolgáltatásával, kényelmi formátumú üzleteivel és hipermarketeivel napról-napra közelebb viszi vásárlóihoz az elérhető árú és jó minőségű termékeket. Beszállítóinak csaknem 80 százaléka – közel 1100 vállalkozás – magyar, élelmiszer-választékában található 3200 sajátmárkás termék felét itthon állítják elő. Az áruházlánc aktívan támogatja az egészséges táplálkozás előtérbe kerülését, az élelmiszerpazarlás elleni küzdelmet és a helyi közösségeket.

 

Forrás: beküldött hír

Friss műsorok

  • Cím: Tesco – Ön választ, mi segítünk
  • Hossz: 00:38:19
  • Vendég: Magyar Henrietta

Az „Ön választ, mi segítünk” program keretében a Tesco Magyarország 63 civil szervezetének összesen 25 200 000 forintot adományoz, így támogatva a helyi közösségek számára fontos projekteket. A szavazási szakasz március 8-án indul!

Letöltés
  • Cím: Impact Accelerator
  • Hossz: 00:18:18
  • Vendég: Harsányi András

Harsányi Andrással beszélgettünk az Impact Acceleratorról, ami társadalmi vállalkozásokat segít, hogy befektetőket találjanak. Most zajlott le a pitch day, ahol a kiválasztott 11 vállalkozás bemutatkozhatott a befektetőknek.

Letöltés
  • Cím: Az esélyegyenlőség tanulható
  • Hossz: 00:43:39
  • Vendég: Soltész Anikó, Dr. Csillag Sára

A proAbility októberi konferenciáján megismerkedhettünk azokkal a jógyakorlatokkal, és képzési anyagokkal, melyek segítenek felkészülni arra, miként lehet a versenyképesség megtartásával megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztatni. Vendégeinkkel a projektről és a konferenciáról beszélgettünk.

Letöltés
  • Cím: Az Év Fiatal Vezetője
  • Hossz: 00:39:26
  • Vendég: Tóth Annamária, Szabó András

Idén is kiírták az Év Fiatal Vezetője pályázatot. A díj a vezető szerep tudatos megélésére hívja fel a figyelmet, a kiválasztás során szem előtt tartva olyan szempontokat mint az önfejlesztés, hitelesség és a vezetés emberi oldala.

Letöltés

Comments are closed.