péntek, június 22, 2018
Civil Hírügynökség

Nyári szabadság autóval

defektKerekcsere-180613

Indulás előtt mindig ellenőrizzük a guminyomást és az abroncsok állapotát. A megfelelő keménységűre pumpált abroncsok élettartama hosszabb, tapadásuk biztosabb, általuk az autó úttartása jobb, a fogyasztása pedig kisebb. Ráadásul a legjobb defekt megelőzési módszer, ha rendszeresen ellenőrizzük a nyomást, és ha már ott vagyunk, átnézzük, van-e rajtuk apróbb sérülés.

Pótkerék: csak ideiglenes használatra. Ne feledjük: csak a felszerelt kerekekkel azonos méretű és mintázatú pótkerék nyújt teljes értékű segítséget a bajban.

Az úgynevezett mankókereket helytakarékosságból találták ki, de ez csak a javításhoz/cseréhez szükséges ideig lehet felszerelve. Használatakor a jármű menettulajdonságai nagymértékben megváltoznak – hátrányosan. A mankókerékkel felszerelt autóra a 2 x 80-as szabályt kell figyelembe vennünk: max. 80 km/órás sebességgel haladhatunk, és a megtett távolság sem lehet több, mint 80 km.

Előfordulhat, hogy az autónkban nincs pót- illetve mankókerék, csak defektjavító spray. A szelepen keresztül belenyomjuk a habot az abroncsba, majd kompresszorral felpumpáljuk az abroncsot az előírt értékre, és csak ezt követően indulhatunk útnak, kizárólag a fent említett 2 x 80-as szabály figyelembe vételével.

A Magyar Gumiabroncs Szövetség álláspontja szerint az ideális megoldás a rendszeresen ellenőrzött, jó minőségű abroncsok használata, és a teljes értékű, a felszerelttel megegyező méretű és mintázatú pótabroncs.

 

Forrás: Magyar Gumiabroncs Szövetség

Friss műsorok

Comments are closed.