szerda, január 16, 2019
Civil Hírügynökség

Megújították az együttműködési megállapodást

MOL Bubi bikes at Budapest University of Technology and Economics

A BKK és a Magyar Kerékpárosklub 2016 februárjától rendszeres konzultációt folytat a kerékpáros fejlesztésekről, koncepciókról, kutatásokról és a kerékpáros infrastruktúra folyamatos fejlesztéséről.

A tavaly december végén megújított együttműködési megállapodás további célként jelölte meg a kerékpárral közlekedők részarányának növelését, illetve az M3-as metró pótlása által érintett területek kerékpáros közlekedésének segítését egy intézkedéscsomag kidolgozásával. Az eddigi tapasztalatok alapján látható, hogy a kerékpár, illetve a MOL Bubi közbringa kiegészítő közlekedési alternatívát jelent az M3-as metróvonal felújítással érintett szakaszán. A metrópótló autóbuszok és a sűrűbben közlekedő villamosok mellett a kerékpározást, illetve a MOL Bubi almazöld kerékpárjait is sokan választják a megszokott közösségi közlekedési módok helyett vagy azok kiegészítőjeként. Az elmúlt évben több, a BKK és a Magyar Kerékpárosklub együttműködésében megvalósult akció is segítette a kerékpáros közlekedés népszerűsítését.

A Fővárosi Önkormányzat és a BKK a kerületi önkormányzatokkal konzorciumot alkotva 12 projektre 8,4 milliárd Ft támogatást nyert el a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) „Fenntartható közlekedés fejlesztése Budapesten” pályázatán. A BKK (és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium) civil szakmai partnereként a Magyar Kerékpárosklub is részt vett a projektenként elkészülő (összesen 12 különböző) Kerékpárforgalmi Hálózati Terv (KHT) szakmai kontrolljában és tervzsűrijében. Mindegyik KHT-t elfogadta a pályázat kiírója, a felek pedig a meginduló engedélyezési-kiviteli tervezésben is szorosan együttműködnek.

Adatok a kerékpárral közlekedők szokásainak feltérképezésére

A tavaly májusi European Cycling Challenge kampány időtartama alatt a résztvevő városokban a kerékpárral közlekedők egy erre a célra kifejlesztett okostelefon-alkalmazással gyűjtötték a megtett kilométereket városuknak így versenyezve egymással. Budapest másodszor vett részt a kihívásban, 1181 aktív résztvevővel és közel 110 000 megtett kilométerrel a 10. helyet érte el. Ez a 2016-os eredményekkel összehasonlítva 16 pozíciós javulást és a megtett kilométerek megháromszorozását jelenti.
A részvétel lehetőséget adott nagy mennyiségű GPS adat összegyűjtésére.

A nyers adatok feldolgozását, és az útvonaladatok felhasználását követően elkészült a verseny applikációját használók áramlási ábráját bemutató hőtérkép, aminek segítségével néhány fontosabb következtetés vonható le:
• hétköznapokon a forgalom háromszorosa a hétvéginek,
• a munkanapi forgalomban a 3-6 km közötti utazások a leggyakoribbak,
• a közbringával megtett utak hossza jóval rövidebb a saját kerékpárral megtett utazásoknál.

Az így nyert adatok nagyban hozzájárulnak a kerékpározással kapcsolatos fejlesztések szakmai támogatásához, és a fővárosi közlekedési rendszer erősítéséhez is, valamint lehetővé teszik a városlakók mobilitási igényeinek pontosabb megértését és a közlekedésszervezői feladatok magasabb színvonalú ellátását.

MOL Bubi használata és kerékpározás az M3-as metró felújítása alatt

Az felújítás kezdete óta az M3-as metró alternatívájaként a MOL-BUBI közbringarendszer használata és a saját kerékpárral történő utazás is népszerűnek bizonyult. A kerékpáros közlekedési lehetőségek javítását több célzott forgalomtechnikai beavatkozás segítette:
• a Victor Hugo utca a Visegrádi utca és Váci út között autóval egyirányú, de kerékpárral szabályosan lehet mindkét irányban közlekedni rajta, így a Váci út–Victor Hugo utca MOL Bubi gyűjtőállomás megközelíthető a Dráva utca térségéből, a Pannónia utca–Gogol utca–Visegrádi utca–Victor Hugo utca útvonalon;
• a Váci úti kerékpárút Duna Plaza előtti szakasza módosult az ideiglenes buszmegállók miatt. Az új nyomvonal változatlanul kerékpárút, új felfestések segítik az eligazodást;
• a Gogol utcai és a Bulcsú utcai kerékpársávokat összekötötték: átvezették a Váci úti csomóponton;
• a Kassák Lajos utca védett útvonallá vált, azaz kerékpárral is végig lehet hajtani a korábbi egyenrangú kereszteződéseken elsőbbségadás nélkül. A meglévő kerékpársávokon kényelmesen és a korábbinál gyorsabban juthatnak el céljukhoz a kerékpározók;
• a Kassák Lajos utca Lehel téri torkolatánál, a piac mögötti gyalogosövezet a metrófelújítás idejére osztatlan gyalog- és kerékpárúttá változott, így a kerékpártárolók megközelítése könnyebb. Ezen a területen azonban a gyalogosokra különös figyelmet fordítva kell kerékpározni;
• a Berda József utcában kerékpársáv épült a korábban elkészült Tél utcai szakasz meghosszabbításaként;
• a Magyar Kerékpárosklub javaslatára a Visegrádi utca végéről nagy ívben balra lehet kanyarodni a Szent István körútra;
• a Bulcsú utcát a kerékpározók mindkét irányba igénybe vehetik, amivel összeköttetés épült ki a Bajza utca irányába.

A BKK a metrópótlás megtervezésekor is kiemelten kezelte a kerékpáros közlekedés segítését. A BKK egyeztetett a Magyar Kerékpárosklubbal az infrastruktúra további fejlesztéséről, hogy a kijelölt útvonalak a kerékpárosok számára vonzóbb, versenyképesebb alternatívát jelentsenek.
Az M3-as metró felújításának ideje alatt folyamatosan frissülő kerékpáros forgalmi információk a http://bkk.hu/m3felujitas/ oldalon olvashatók.

 

Forrás: budapest.hu

Friss műsorok

  • Cím: Fogyasztóvédelem – Igazságügyi szakértés – könnyűipari termékek
  • Hossz: 56:30
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Hoffer Ferenc igazságügyi szakértő

1/7. Mikor és hogyan forduljunk igazságügyi szakértőhöz, ha panaszunk van? Hogyan válasszunk szakértőt? Ki fizeti és mire jó a szakértői vélemény?

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Gázkészülékek javítása és karbantartása
  • Hossz: 56:56
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Horváth Zoltán gázkészülék szervízvezető

1/6. Háztartásokban használatos gázkészülékek karbantartásával, javításával és vásárlásával kapcsolatos panaszok és azok elkerülése érdekében való felkészülés és teendők.

 

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Közlekedés, autós panaszkezelés 2.rész
  • Hossz: 56:55
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Wendler András mérnök és szervízvezető

1/ 5. Az autós fogyasztók panaszai és azok kezelése. Fogyasztói jogviták rendezési módjai. Téli és őszi közlekedési felkészülés. Számlaviták és elkerülésük.

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Közlekedés, autós panaszkezelés
  • Hossz: 56:55
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Wendler András mérnök, szervízvezető

1.4  Az autós fogyasztók panaszai és azok kezelése. Fogyasztói jogviták rendezési módjai. Téli és őszi közlekedési felkészülés. Számlaviták és elkerülésük.

Letöltés

Comments are closed.