vasárnap, május 26, 2019
Civil Hírügynökség

Megint malacuk lesz!

Okoshop-180518

Elindult a résztvevő pedagógusok felkészítése egy játékos, élménypedagógiai módszerrel kifejlesztett programra. Idén ősztől egy, a pénzügyi tudatosságot fejlesztő motivációs pontrendszert tesztelnek 600 kisdiák részvételével az ország 5 iskolájában.

A játékos OkoShopokban a gyerekek a jó cselekedeteikért kapott „Frankóért” finomságokat, játékokat, sportszereket és közösségi élményeket vásárolhatnak, de takarékoskodhatnak is. A rendszerben a gyengébb képességű gyerekek is jól motiválhatók, és a hátrányos helyzetű tanulók is saját bevételre tehetnek szert.

A világ vezető oktatásfejlesztői egyetértenek abban a nálunk is egyre gyakrabban hangoztatott alapvetésben, hogy a 21. századi kulcskompetenciák között kiemelten fontos készséggé vált a pénzügyi tudatosság. A zsebpénzével jól bánó gyerekből a pénzügyeit magabiztosan kezelő felnőtt válik – ennek ellenére az iskolák falain belül a diákok, és különösen a kisdiákok jelenleg nagyon keveset tanulhatnak a pénzügyekről. Az pedig kifejezetten ritkaságnak számít, hogy a pénzgazdálkodási készségek fejlesztését élménypedagógiai módszerekre építik.

A 2017 márciusában elindított LifeChanger pénzügyi oktatóprogram gerincét egy társasjáték képezi, amelynek során az általános iskolások valós élethelyzeteket és pénzügyi döntéseket modellezve ismerkedhetnek meg a család pénzbeosztásának kihívásaival. Az izgalmas szerepjátékban a résztvevők 4-6 fős családokat alkotnak, és közös döntéseket hozva határozzák meg, mire költik a közösen megkeresett pénzt. A három tanórát felölelő foglalkozást végigkíséri egy különleges malacpersely, amely négy rekeszével elősegíti a bevétel, a kiadás, a megtakarítás és a jótékonyság fogalomköreiben való tájékozódást. A gyerekek ugyanis a játék végén eldönthetik, hogy a kötelező alapkiadások után fennmaradó összeget mire fordítják.

A MetLife és a United Way Magyarország együttműködésében kidolgozott program idei továbbfejlesztéseként a résztvevő iskolák szeptembertől egy, a pénzügyi tudatosságot is fejlesztő motivációs pontrendszert is tesztelnek. A pontrendszer lényege, hogy a gyerekek az önmagukért és a közösségért tett extra vállalásaik teljesítéséért cserébe pontokat szerezhetnek, amiket beválthatnak az iskola boltjában. A pontokat a gyerekek gyűjthetik önállóan vagy közösen, s a csokoládé, játékok, könyvek mellett a közösséget építő élményekre, például közös kirándulásokra is költhetik.

A tavalyi programba a hat résztvevő általános iskola közel 600 diákja után az idén ismét több mint 600 diák kapcsolódik be, több mint 100 MetLife-önkéntes segítségével. Az idei évben egy soproni, egy felsődobszai, egy buji, egy tiszaföldvári és egy lajosmizsei iskola nyerte el a részvételi lehetőséget a nyílt pályázaton. A MetLife vállalat által életre hívott LifeChanger program tananyag fejlesztését a United Way Magyarország koordinálta, és idén is a szervezet segíti a program megvalósítását.

A tesztelő iskolák szeptember és december között folyamatosan megosztják egymással tapasztalataikat, a legjobb gyakorlatokat pedig a United Way Magyarország elérhetővé teszi a többi érdeklődő iskola számára is a jövő év elején.

***

A MetLife
A MetLife, Inc. (NYSE: MET) a leányvállalatain és tagvállalatain („MetLife”) keresztül a világ egyik legnagyobb életbiztosító társasága. Az 1868-ban alapított MetLife világszerte kínál életbiztosítási és életjáradék programokat, alkalmazotti juttatásokat valamint vagyonkezelői szolgáltatásokat. A mintegy 100 millió ügyfelet kiszolgáló MetLife közel 50 országban van jelen, és piacvezető szerepet tölt be az Egyesült Államokban, Japánban, Latin-Amerika, Ázsia, Európa és a Közel-Kelet országaiban. További információkért látogasson el a www.metlife.com oldalra.

United Way Magyarország
A United Way Magyarország a világ legnagyobb, magánadományokból fenntartott civil szervezete, a 130 éves United Way nemzetközi hálózatának tagja. Magyarországi alapítása óta komoly szerepet játszik a civil társadalom fejlesztésében, nevéhez fűződik az 1%-os törvény kezdeményezése. Tevékenysége fókuszában az oktatás áll, pénzügyi oktatási, baleset megelőzési és értő olvasóvá nevelő programjain keresztül évente közel 300 általános iskolában segíti elő a gyerekek sikeres felnőtté válását. Elkötelezett az önkéntesség ügye mellett, programjait évente több mint 1000 önkéntes bevonásával valósítja meg. www.unitedway.hu

 

Forrás: beküldött hír

Friss műsorok

  • Cím: Fogyasztóvédelem – Igazságügyi szakértés – könnyűipari termékek
  • Hossz: 56:30
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Hoffer Ferenc igazságügyi szakértő

1/7. Mikor és hogyan forduljunk igazságügyi szakértőhöz, ha panaszunk van? Hogyan válasszunk szakértőt? Ki fizeti és mire jó a szakértői vélemény?

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Gázkészülékek javítása és karbantartása
  • Hossz: 56:56
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Horváth Zoltán gázkészülék szervízvezető

1/6. Háztartásokban használatos gázkészülékek karbantartásával, javításával és vásárlásával kapcsolatos panaszok és azok elkerülése érdekében való felkészülés és teendők.

 

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Közlekedés, autós panaszkezelés 2.rész
  • Hossz: 56:55
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Wendler András mérnök és szervízvezető

1/ 5. Az autós fogyasztók panaszai és azok kezelése. Fogyasztói jogviták rendezési módjai. Téli és őszi közlekedési felkészülés. Számlaviták és elkerülésük.

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Közlekedés, autós panaszkezelés
  • Hossz: 56:55
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Wendler András mérnök, szervízvezető

1.4  Az autós fogyasztók panaszai és azok kezelése. Fogyasztói jogviták rendezési módjai. Téli és őszi közlekedési felkészülés. Számlaviták és elkerülésük.

Letöltés

Comments are closed.