kedd, június 19, 2018
Civil Hírügynökség

Megint malacuk lesz!

Okoshop-180518

Elindult a résztvevő pedagógusok felkészítése egy játékos, élménypedagógiai módszerrel kifejlesztett programra. Idén ősztől egy, a pénzügyi tudatosságot fejlesztő motivációs pontrendszert tesztelnek 600 kisdiák részvételével az ország 5 iskolájában.

A játékos OkoShopokban a gyerekek a jó cselekedeteikért kapott „Frankóért” finomságokat, játékokat, sportszereket és közösségi élményeket vásárolhatnak, de takarékoskodhatnak is. A rendszerben a gyengébb képességű gyerekek is jól motiválhatók, és a hátrányos helyzetű tanulók is saját bevételre tehetnek szert.

A világ vezető oktatásfejlesztői egyetértenek abban a nálunk is egyre gyakrabban hangoztatott alapvetésben, hogy a 21. századi kulcskompetenciák között kiemelten fontos készséggé vált a pénzügyi tudatosság. A zsebpénzével jól bánó gyerekből a pénzügyeit magabiztosan kezelő felnőtt válik – ennek ellenére az iskolák falain belül a diákok, és különösen a kisdiákok jelenleg nagyon keveset tanulhatnak a pénzügyekről. Az pedig kifejezetten ritkaságnak számít, hogy a pénzgazdálkodási készségek fejlesztését élménypedagógiai módszerekre építik.

A 2017 márciusában elindított LifeChanger pénzügyi oktatóprogram gerincét egy társasjáték képezi, amelynek során az általános iskolások valós élethelyzeteket és pénzügyi döntéseket modellezve ismerkedhetnek meg a család pénzbeosztásának kihívásaival. Az izgalmas szerepjátékban a résztvevők 4-6 fős családokat alkotnak, és közös döntéseket hozva határozzák meg, mire költik a közösen megkeresett pénzt. A három tanórát felölelő foglalkozást végigkíséri egy különleges malacpersely, amely négy rekeszével elősegíti a bevétel, a kiadás, a megtakarítás és a jótékonyság fogalomköreiben való tájékozódást. A gyerekek ugyanis a játék végén eldönthetik, hogy a kötelező alapkiadások után fennmaradó összeget mire fordítják.

A MetLife és a United Way Magyarország együttműködésében kidolgozott program idei továbbfejlesztéseként a résztvevő iskolák szeptembertől egy, a pénzügyi tudatosságot is fejlesztő motivációs pontrendszert is tesztelnek. A pontrendszer lényege, hogy a gyerekek az önmagukért és a közösségért tett extra vállalásaik teljesítéséért cserébe pontokat szerezhetnek, amiket beválthatnak az iskola boltjában. A pontokat a gyerekek gyűjthetik önállóan vagy közösen, s a csokoládé, játékok, könyvek mellett a közösséget építő élményekre, például közös kirándulásokra is költhetik.

A tavalyi programba a hat résztvevő általános iskola közel 600 diákja után az idén ismét több mint 600 diák kapcsolódik be, több mint 100 MetLife-önkéntes segítségével. Az idei évben egy soproni, egy felsődobszai, egy buji, egy tiszaföldvári és egy lajosmizsei iskola nyerte el a részvételi lehetőséget a nyílt pályázaton. A MetLife vállalat által életre hívott LifeChanger program tananyag fejlesztését a United Way Magyarország koordinálta, és idén is a szervezet segíti a program megvalósítását.

A tesztelő iskolák szeptember és december között folyamatosan megosztják egymással tapasztalataikat, a legjobb gyakorlatokat pedig a United Way Magyarország elérhetővé teszi a többi érdeklődő iskola számára is a jövő év elején.

***

A MetLife
A MetLife, Inc. (NYSE: MET) a leányvállalatain és tagvállalatain („MetLife”) keresztül a világ egyik legnagyobb életbiztosító társasága. Az 1868-ban alapított MetLife világszerte kínál életbiztosítási és életjáradék programokat, alkalmazotti juttatásokat valamint vagyonkezelői szolgáltatásokat. A mintegy 100 millió ügyfelet kiszolgáló MetLife közel 50 országban van jelen, és piacvezető szerepet tölt be az Egyesült Államokban, Japánban, Latin-Amerika, Ázsia, Európa és a Közel-Kelet országaiban. További információkért látogasson el a www.metlife.com oldalra.

United Way Magyarország
A United Way Magyarország a világ legnagyobb, magánadományokból fenntartott civil szervezete, a 130 éves United Way nemzetközi hálózatának tagja. Magyarországi alapítása óta komoly szerepet játszik a civil társadalom fejlesztésében, nevéhez fűződik az 1%-os törvény kezdeményezése. Tevékenysége fókuszában az oktatás áll, pénzügyi oktatási, baleset megelőzési és értő olvasóvá nevelő programjain keresztül évente közel 300 általános iskolában segíti elő a gyerekek sikeres felnőtté válását. Elkötelezett az önkéntesség ügye mellett, programjait évente több mint 1000 önkéntes bevonásával valósítja meg. www.unitedway.hu

 

Forrás: beküldött hír

Friss műsorok

  • Cím: Tesco – Ön választ, mi segítünk
  • Hossz: 00:38:19
  • Vendég: Magyar Henrietta

Az „Ön választ, mi segítünk” program keretében a Tesco Magyarország 63 civil szervezetének összesen 25 200 000 forintot adományoz, így támogatva a helyi közösségek számára fontos projekteket. A szavazási szakasz március 8-án indul!

Letöltés
  • Cím: Impact Accelerator
  • Hossz: 00:18:18
  • Vendég: Harsányi András

Harsányi Andrással beszélgettünk az Impact Acceleratorról, ami társadalmi vállalkozásokat segít, hogy befektetőket találjanak. Most zajlott le a pitch day, ahol a kiválasztott 11 vállalkozás bemutatkozhatott a befektetőknek.

Letöltés
  • Cím: Az esélyegyenlőség tanulható
  • Hossz: 00:43:39
  • Vendég: Soltész Anikó, Dr. Csillag Sára

A proAbility októberi konferenciáján megismerkedhettünk azokkal a jógyakorlatokkal, és képzési anyagokkal, melyek segítenek felkészülni arra, miként lehet a versenyképesség megtartásával megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztatni. Vendégeinkkel a projektről és a konferenciáról beszélgettünk.

Letöltés
  • Cím: Az Év Fiatal Vezetője
  • Hossz: 00:39:26
  • Vendég: Tóth Annamária, Szabó András

Idén is kiírták az Év Fiatal Vezetője pályázatot. A díj a vezető szerep tudatos megélésére hívja fel a figyelmet, a kiválasztás során szem előtt tartva olyan szempontokat mint az önfejlesztés, hitelesség és a vezetés emberi oldala.

Letöltés

Comments are closed.