péntek, április 26, 2019
Civil Hírügynökség
hospice-171107

Évek óta szembesülünk azzal, hogy a hazánkban működő 90 hospice szolgálat működési forrásai rendkívül szűkösek, kivétel nélkül mind finanszírozási problémákkal küzd, melyre a Magyar Hospice Alapítvány kampánya is felhívta a figyelmet és amely rendkívüli társadalmi összefogást eredményezett.

Az Alapítvány működésének anyagi feltételei most időlegesen megoldódtak, a példás összefogásnak és a területért felelős miniszter döntésének köszönhetően. Azonban kivétel nélkül minden hospice szolgálat működési forrása rendkívül szűkös. A társadalombiztosító által nyújtott finanszírozás csupán 75%-át biztosítja a minőségi hospice ellátásnak. Ennek ellenére nem tudunk olyan szolgálatról, amely betegellátó tevékenységének befejezését tervezné. A tavalyi évben 8470 beteget 222574 ápolási nappal láttak el. Minden szolgálat törekszik arra, hogy szakmailag fejlődjön és minőségi ellátást biztosítson. Jelentős lépések is történtek: szakmai kollégium, a hospice-palliatív ellátás új szakmai irányelve, valamint számos kezdeményezés az intézményi ellátások bővítésére.

Fő feladatunk, hogy a hazai hospice szolgálatok teljes közösségét képviseljük. Az Alapítvány gondjai rámutattak a problémára, de az országban működő összes hospice tevékenységet folytató szolgálat komoly anyagi nehézséggel küzd. Ezért felkérjük a területért felelős minisztert, Balog Zoltán miniszter urat, hogy az ellátáshoz való egyenlő hozzáférés biztosításának érdekében tegye meg az ehhez szükséges lépéseket.

 

Forrás: Magyar Hospice-Palliatív Egyesület

Friss műsorok

  • Cím: Fogyasztóvédelem – Igazságügyi szakértés – könnyűipari termékek
  • Hossz: 56:30
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Hoffer Ferenc igazságügyi szakértő

1/7. Mikor és hogyan forduljunk igazságügyi szakértőhöz, ha panaszunk van? Hogyan válasszunk szakértőt? Ki fizeti és mire jó a szakértői vélemény?

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Gázkészülékek javítása és karbantartása
  • Hossz: 56:56
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Horváth Zoltán gázkészülék szervízvezető

1/6. Háztartásokban használatos gázkészülékek karbantartásával, javításával és vásárlásával kapcsolatos panaszok és azok elkerülése érdekében való felkészülés és teendők.

 

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Közlekedés, autós panaszkezelés 2.rész
  • Hossz: 56:55
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Wendler András mérnök és szervízvezető

1/ 5. Az autós fogyasztók panaszai és azok kezelése. Fogyasztói jogviták rendezési módjai. Téli és őszi közlekedési felkészülés. Számlaviták és elkerülésük.

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Közlekedés, autós panaszkezelés
  • Hossz: 56:55
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Wendler András mérnök, szervízvezető

1.4  Az autós fogyasztók panaszai és azok kezelése. Fogyasztói jogviták rendezési módjai. Téli és őszi közlekedési felkészülés. Számlaviták és elkerülésük.

Letöltés

Comments are closed.