szerda, január 16, 2019
Civil Hírügynökség

A kilakoltatás elkerülhető lett volna, de…

kilakolt-170317

2017. március 14-én délután az Újpesti Önkormányzat kilakoltatta azt a nőt (F. E.), akinek ügyével kapcsolatban nyílt levélben fordultunk Wintermantel Zsolt kerületi polgármesterhez és Nagy István alpolgármesterhez. A kilakoltatást annak ellenére hajtották végre, hogy a bérlőnek sikerült adományokból összegyűjtenie az önkormányzat felé fennálló tartozásának a teljes összegét, és az utolsó pillanatig megegyezést keresett az önkormányzattal.

A kilakoltatás annyira fontos és sürgős volt az önkormányzatnak, hogy ahelyett, hogy adtak volna egy utolsó esélyt a megegyezésnek, karhatalom igénybevételével bontották fel az önkormányzat volt bérlőjét védő aktivisták élőláncát. Ennek során, a rendőrség gondatlansága miatt az egyik aktivista alkarja elrepedt.

A kilakoltatást követően az Újpesti Önkormányzat jegyzője közleményt adott ki az ügyben, amire röviden indokolt reagálnunk.

1. Felháborítónak tartjuk, hogy az Önkormányzat ily módon nyilvánosságra hozott a kilakoltatott bérlővel kapcsolatba hozható személyes adatokat. Az Önkormányzatnak a vonatkozó törvények vagy az érintett felhatalmazásának hiányában ehhez nem volt joga. Az ügyben a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz és bírósághoz fogunk fordulni.

2. A jegyzői közlemény nem vitatja, hogy az Önkormányzatnak lehetősége lett volna leállítani – vagy legalább elhalasztani – a kilakoltatást. Ez alátámasztja azt a fő állításunkat, hogy a kilakoltatás, ha az Önkormányzat nem ragaszkodik hozzá, elkerülhető lett volna. Különösen arra tekintettel – amiről a jegyző közleménye sokatmondóan hallgat – hogy a kilakoltatott anya az utolsó forintig, egy összegben rendezni tudta volna a tartozását

3. A jegyző kifogásolja, hogy a nyilvánossághoz fordultunk. Ezzel kapcsolatban csak azt tartjuk indokoltnak elmondani, hogy mint általában, most is csak azt követően fordultunk a nyilvánossághoz, miután a korábbi próbálkozásaink (amikor találkozót vagy méltányosságot kértünk az önkormányzattól) elutasításra kerültek.

4. A jegyző azt hangsúlyozza, hogy a kilakoltatás jogszerű volt. A Város Mindenkié csoport nem azt állította, hogy a kilakoltatás ne felelt volna meg az egyébként súlyos problémáktól terhelt magyarországi szabályozásnak, hanem azt, hogy a kilakoltatás elkerülhető lett volna, ha az Önkormányzat nem ragaszkodik hozzá. A kilakoltatást emiatt tartjuk indokolatlannak és igazságtalannak.

5. A jegyző “kikéri magának”, hogy szerinte “személyükben” támadjuk a munkatársait. A jegyző úrnak nincs mit kikérnie magának: mi alapvetően a társadalmi igazságtalanságot és az igazságtalan intézkedéseket támadjuk. A számonkérhetőség demokratikus alapértékére tekintettel ez alkalmanként valóban magába foglalja azoknak a döntéshozóknak a megnevezését, akiket az igazságtalan intézkedésekért viselt felelősség terhel. Az AVM azonban nem él személyes vagy személyeskedő támadásokkal, és az esetről való kommunikáció során végig a kerület vezetőinek a politikai felelősségét, nem pedig a hivatal munkatársainak a személyes felelősségét hangsúlyoztuk.

6. Ezzel együtt, az Önkormányzat cinikus, méltánytalan eljárása a jegyző által nyilvánosságra hozott jegyzőkönyvből is kiderül: az, hogy a kilakoltatott bérlővel tárgyaló főosztályvezető a kilakoltatás előtti napig végig elzárkózott a kilakoltatás elhalasztásától, attól függetlenül, hogy F. E. be tudta volna-e fizetni a tartozását vagy sem, majd a kilakoltatás előtti napon azt mondta neki, hogy ha aznapra befizette volna, talán a lakásban maradhatott volna. (Ez az ajánlat azonban másnapra már érvényét vesztette, hiszen, ahogyan azt már a végrehajtás kezdete előtt jeleztük az Önkormányzatnak, az önkormányzat által kilakoltatott nő teljes egészében, egy összegben be tudta volna fizetni az adósságát.)

Úgy gondoljuk, hogy a néhány tízezer forintos tartozás, vagy a hasonló nagyságrendű korábban kiutalt szociális támogatások kérdésénél sokkal fontosabb, hogy egy közel két évtizede a kerületben élő és dolgozó, a lakhatási helyzetének megoldása érdekében hatalmas erőfeszítéseket tevő nőt a helyi önkormányzat támogat, vagy pedig újabb létbizonytalansági spirálba lök. Hiszen mi másra lennének valóak az önkormányzati bérlakások, mint hogy a kerületben élő rászorulók lakhassanak bennük? Erről a kilakoltatott bérlő az AVM honlapján ír: http://avarosmindenkie.blog.hu/2017/03/17/a_lakhatasomat_elvesztettem_de_nyertem_szolidaritast

F. E. az önkormányzat inkorrekt eljárása, az egymásnak ellentmondó tájékoztatások, a sorozatos visszautasítások és a fenti visszásságok ellenére is szívesen együttműködne az önkormányzattal, hogy rendezhesse lakhatási helyzetét.

———

A Város Mindenkié hajléktalan aktivisták és szövetségeseik csoportja, melynek célja a hajléktalan emberek jog- és érdekvédelme, valamint társadalmi változások elindítása a hajléktalanság felszámolása érdekében.

 

Forrás: beküldött hír

Friss műsorok

  • Cím: Fogyasztóvédelem – Igazságügyi szakértés – könnyűipari termékek
  • Hossz: 56:30
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Hoffer Ferenc igazságügyi szakértő

1/7. Mikor és hogyan forduljunk igazságügyi szakértőhöz, ha panaszunk van? Hogyan válasszunk szakértőt? Ki fizeti és mire jó a szakértői vélemény?

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Gázkészülékek javítása és karbantartása
  • Hossz: 56:56
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Horváth Zoltán gázkészülék szervízvezető

1/6. Háztartásokban használatos gázkészülékek karbantartásával, javításával és vásárlásával kapcsolatos panaszok és azok elkerülése érdekében való felkészülés és teendők.

 

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Közlekedés, autós panaszkezelés 2.rész
  • Hossz: 56:55
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Wendler András mérnök és szervízvezető

1/ 5. Az autós fogyasztók panaszai és azok kezelése. Fogyasztói jogviták rendezési módjai. Téli és őszi közlekedési felkészülés. Számlaviták és elkerülésük.

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Közlekedés, autós panaszkezelés
  • Hossz: 56:55
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Wendler András mérnök, szervízvezető

1.4  Az autós fogyasztók panaszai és azok kezelése. Fogyasztói jogviták rendezési módjai. Téli és őszi közlekedési felkészülés. Számlaviták és elkerülésük.

Letöltés

Comments are closed.