szerda, december 19, 2018
Civil Hírügynökség

“Jó bőr, kár hogy egy ribi”

kekVonal-180404

Program a tizenévesek online életében jelenlévő szexuális zaklatások ellen.

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány a 2017-ben az Európai Unió támogatásával indult nemzetközi Project DeSHAME keretében több mint nyolcszáz, 13-18 éves fiatalt kérdezett meg a virtuális világban zajló kapcsolatairól és azok szexuális vonatkozásáról.

Az internet ad lehetőséget a kommunikációra, kapcsolódásra és önkifejezésre (ezt vallja hazánkban a 16-17 éves korosztály háromnegyede, míg Nagy-Britanniában 40%-uk, Dániában pedig 20%-uk gondolja így), miközben olyan mértékben a szexuális visszaélések színtere, hogy sokan a társas kapcsolatok “normális velejárójának” élik meg a zaklatást. Tízből kilenc fiatal találkozott már azzal, hogy egy lányt “ribancnak”, “kurvának” neveztek.

A diákok 87%-a nem szól az online szexuális erőszakról tanároknak, annak ellenére sem, hogy az elkövető és áldozat sokszor iskolai környezetben is találkozik. A gyerekek majdnem fele a szüleihez sem fordul. Ebben az egyik legfőbb visszatartó erő ebben az áldozat szégyenérzése, miközben a megkérdezettek több mint kétharmada szerint maga az áldozat is hibás, ha online szexuális zaklatás célpontjává vált.

A projekt célja, a felnőtteket segíteni abban, hogy megelőzzék a visszaéléseket,és megfelelően reagáljanak a megtörtént vagy éppen zajló zaklatásokra. Ehhez szükséges az is, hogy a gyerekeknek könnyebben legyen segítséget kérni.

https://www.kek-vonal.hu/index.php/hu/szolgaltatasok/projektek/490-desham

 

Forrás: Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány

Friss műsorok

  • Cím: Fogyasztóvédelem – Igazságügyi szakértés – könnyűipari termékek
  • Hossz: 56:30
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Hoffer Ferenc igazságügyi szakértő

1/7. Mikor és hogyan forduljunk igazságügyi szakértőhöz, ha panaszunk van? Hogyan válasszunk szakértőt? Ki fizeti és mire jó a szakértői vélemény?

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Gázkészülékek javítása és karbantartása
  • Hossz: 56:56
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Horváth Zoltán gázkészülék szervízvezető

1/6. Háztartásokban használatos gázkészülékek karbantartásával, javításával és vásárlásával kapcsolatos panaszok és azok elkerülése érdekében való felkészülés és teendők.

 

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Közlekedés, autós panaszkezelés 2.rész
  • Hossz: 56:55
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Wendler András mérnök és szervízvezető

1/ 5. Az autós fogyasztók panaszai és azok kezelése. Fogyasztói jogviták rendezési módjai. Téli és őszi közlekedési felkészülés. Számlaviták és elkerülésük.

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Közlekedés, autós panaszkezelés
  • Hossz: 56:55
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Wendler András mérnök, szervízvezető

1.4  Az autós fogyasztók panaszai és azok kezelése. Fogyasztói jogviták rendezési módjai. Téli és őszi közlekedési felkészülés. Számlaviták és elkerülésük.

Letöltés

Comments are closed.