hétfő, július 24, 2017
Civil Hírügynökség

Ismét támogatja a Tesco a nemzetközi ENSZ diákkonferenciát

Tesco-170105

A budapesti Eötvös József Gimnázium diákjai áprilisban immár hetedik alkalommal rendezik meg a Budapest International Model United Nationst, az ENSZ munkáját modellező nemzetközi diákkonferenciát. Az idei esemény fő témája és szlogenje „Building Bridges”, azaz „Emelj hidakat!”

A konferencia során több mint 20 ország, mintegy 300 diák-diplomatája igyekszik megoldási javaslatokat kidolgozni globális problémákra. A Tesco elkötelezett a fiatalok támogatása, képességeinek fejlesztése mellett, így idén ismét támogatja a konferencia létrejöttét.

A BIMUN-t a közös értékek fogják össze: a nyitottság, a gondolkodás és a társadalmi felelősségvállalás fontossága. A konferencián résztvevő, a világ számtalan országából érkező diákok együtt küzdenek az ilyen értékekért. A konferencia résztvevői a jövő globális értelmisége, akik már gimnazistaként komolyan foglalkoznak a világot égető problémákkal. Az esemény méretét jelzi, hogy előkészítésében és lebonyolításában közel háromszázan vesznek részt, akik többnyire a budapesti Eötvös József Gimnázium jelenlegi és volt diákjai.

Az idei esemény fő témája és szlogenje „Building Bridges”, azaz „Emelj hidakat!”. A szervező fiatalok ezzel hangsúlyozzák, hogy akár a világméretű problémák esetén is a közös út megalkotása lehet a legjobb megoldás a problémák áthidalására. Különösen fontos a téma napjainkban, mikor akár országnyi emberek esetében félő, hogy az el-, vagy bezárkózást választják az egymás felé fordulással szemben.

A konferencián a diákok az ENSZ felépítéséhez hasonló bizottságokban üléseznek és keresik a megoldást az aktuálisan kijelölt krízistémára. A témák kiválasztásakor a szervezők reflektálnak az aktuális nemzetközi viszonyokra, tavaly például a menekültkrízissel kapcsolatos problémákra keresték a megoldást a résztvevők. A közel egy hetes rendezvény zárásaként megrendezett Közgyűlésen javaslatokat is megszavaznak a diákok, melyet minden évben elküldenek az ENSZ-nek, ahol megvizsgálják azokat.

2017-ben a már hetedik alkalommal megrendezésre kerülő, nemzetközileg is elismert esemény szervezői szeretnének bővíteni az ötnapos konferencia keretein. Különböző részprojektekkel készülnek a TEDx, valamint TEDxYouth eseményekre is, valamint részben jótékony, részben ismeretterjesztő irányba bővítenék saját profiljukat.

A Tesco társadalmi felelősségvállalási stratégiájának egyik alappillére a fiatalok támogatása, oktatásuk és képességfejlesztésük elősegítése. Az áruházlánc ezért a tavalyi sikeres együttműködést követően idén is szívesen támogatja a BIMUN konferenciát, melynek célja, hogy a felnövekvő generáció felismerje és beszéljen a globális problémákról. Az áruházlánc termékekkel támogatja a rendezvényt, és segíti a konferencia népszerűsítését.

A rendezvénnyel kapcsolatosan további információkat a BIMUN weboldalán olvashat: http://www.bimun.hu

 

TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.
Hisszük, hogy egy kis figyelmesség csodákra képes!
A Tesco 206 magyarországi áruházában hetente átlagosan 3 millió vásárlót szolgál ki friss élelmiszerrel, közel 20 000 munkatársat foglalkoztat Magyarországon, és ezernél is több helyi szállító számára nyújt üzleti lehetőséget. Az értékteremtés megjelenik társadalmi szerepvállalásában is, amiben a helyi közösségek fejlesztésére, támogatására helyezi a hangsúlyt. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület platina fokozatú támogatójaként már több mint 90 áruházából adja át napi rendszerességgel az élelmiszerfelesleget. 2014 szeptemberétől 2016 decemberéig összesen több mint 1,6 milliárd forint értékben, több mint 3600 tonnányi termékkel támogatta a rászorulókat. Élelmiszer-mentő programja 2016-ban Felelős együttműködés kategóriában elnyerte a Magyar Üzleti Felelősség Díjat. 2016-ban hagyományteremtő céllal elindított „Ön választ, mi segítünk” országos pályázata, amely során vásárlói szavazzák meg, hogy közösségükben milyen programokat támogasson a Tesco, az elindítás évében Leginnovatívabb támogatói program kategóriában a Magyar Adományozói Fórum Társadalmi Befektetések Díjának fődíjasa lett. Több éve stratégiai partnere a Magyar Vöröskeresztnek és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetnek, így hátrányos helyzetű családokat felkaroló, fiatalokat fejlesztő kezdeményezéseket, adománygyűjtő vagy véradó programokat is támogat.

További információ:
http://www.tescomagyarorszag.hu/
https://kozosseg.tesco.hu/

 

Forrás: beküldött hír

Friss műsorok

  • Cím: Tesco – Ön választ, mi segítünk
  • Hossz: 00:38:19
  • Vendég: Magyar Henrietta

Az „Ön választ, mi segítünk” program keretében a Tesco Magyarország 63 civil szervezetének összesen 25 200 000 forintot adományoz, így támogatva a helyi közösségek számára fontos projekteket. A szavazási szakasz március 8-án indul!

Letöltés
  • Cím: Impact Accelerator
  • Hossz: 00:18:18
  • Vendég: Harsányi András

Harsányi Andrással beszélgettünk az Impact Acceleratorról, ami társadalmi vállalkozásokat segít, hogy befektetőket találjanak. Most zajlott le a pitch day, ahol a kiválasztott 11 vállalkozás bemutatkozhatott a befektetőknek.

Letöltés
  • Cím: Az esélyegyenlőség tanulható
  • Hossz: 00:43:39
  • Vendég: Soltész Anikó, Dr. Csillag Sára

A proAbility októberi konferenciáján megismerkedhettünk azokkal a jógyakorlatokkal, és képzési anyagokkal, melyek segítenek felkészülni arra, miként lehet a versenyképesség megtartásával megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztatni. Vendégeinkkel a projektről és a konferenciáról beszélgettünk.

Letöltés
  • Cím: Az Év Fiatal Vezetője
  • Hossz: 00:39:26
  • Vendég: Tóth Annamária, Szabó András

Idén is kiírták az Év Fiatal Vezetője pályázatot. A díj a vezető szerep tudatos megélésére hívja fel a figyelmet, a kiválasztás során szem előtt tartva olyan szempontokat mint az önfejlesztés, hitelesség és a vezetés emberi oldala.

Letöltés

Comments are closed.