szerda, június 26, 2019
Civil Hírügynökség

Így kéne működnie minden iskolának

g7

Nagyszabású kísérletet végeztek Angliában az általános iskolai filozófiaoktatás hasznáról. A most publikált eredményekből kiderül, hogy a közös elmélkedés nemcsak a gyerekek olvasási képességeit fejleszti, de matekból is gyorsabban haladnak azok, akik részt vesznek a programban.

Természetesen nem Platón vagy Nietzsche tanait kell bebiflázni a gyerekeknek,inkább közösen és kötetlenül beszélgethetnek olyan fontos témákról, mint az igazságosság, az egymás iránti kedvesség vagy a gyengébbek iskolai szívatása.

A diákok irányítanak

A „filozófia gyerekeknek” programban 48 állami iskola több mint 3000 diákja vett részt, akiknek egy éven keresztül figyelték a tanulmányi eredményeit és a képességeik fejlődését a durhami egyetem kutatói.

Az alkalmakon a tanárok csak moderátorként vettek részt,a beszélgetés irányát alapvetően a gyerekek jelölték ki, akik a szokásos frontális elhelyezkedéssel ellentétben kört alkottak az osztályteremben.

Matekból is jobbak

Az eredmények még az értékelő bizottságot is meglepték, ugyanis kiderült, hogy a gyerekek nemcsak jobban érvelnek az egyéves program után, hanem az olvasási és matematikai képességeik is gyorsabban fejlődnek a többieknél. Ennek valószínűleg az lehet az oka, hogy az aktívabb részvételi lehetőség elkötelezettebbé teszi a gyerekeket a tanulás iránt, mivel

elkezdik élvezni az órákat.A heti rendszerességű “filozofálás” különösen eredményesnek bizonyult a hátrányos helyzetű diákok esetében. A cél persze nem önmagában a tanulmányi eredmények javítása, hanem tudatosabb és önállóbb gondolkodású állampolgárok kinevelése, aminek egyik hatékony eszköze lehet a korán megkezdett filozófiaoktatás.

Ez még kevés

A programban résztvevő tanárok is arról számoltak be, hogy javult az osztályteremben a hangulat, és nőtt a diákok önbizalma: Hamarabb ki merik fejteni a saját véleményüket a tananyagról. Mindez abban is megmutatkozik, hogy többet kérdeznek az órák során.Hatalmas öröm, hogy egy év után ilyen pozitív eredményt hozott a program”– mondta Bob House a kísérletet végző Sapere intézet vezetője.

Az egyik tanár, Martin Robinson szerint az eredmények tényleg biztatóak, de akkor lenne igazi áttörés, ha ezt a szemléletet minden órán sikerülne meghonosítani. A kérdezés és az érvelés bátorítása ne korlátozódjon a filozófiaórákra, ennek kéne az oktatási rendszer alapelvét képeznie.

Forrás: origo.hu

Friss műsorok

  • Cím: Fogyasztóvédelem – Igazságügyi szakértés – könnyűipari termékek
  • Hossz: 56:30
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Hoffer Ferenc igazságügyi szakértő

1/7. Mikor és hogyan forduljunk igazságügyi szakértőhöz, ha panaszunk van? Hogyan válasszunk szakértőt? Ki fizeti és mire jó a szakértői vélemény?

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Gázkészülékek javítása és karbantartása
  • Hossz: 56:56
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Horváth Zoltán gázkészülék szervízvezető

1/6. Háztartásokban használatos gázkészülékek karbantartásával, javításával és vásárlásával kapcsolatos panaszok és azok elkerülése érdekében való felkészülés és teendők.

 

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Közlekedés, autós panaszkezelés 2.rész
  • Hossz: 56:55
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Wendler András mérnök és szervízvezető

1/ 5. Az autós fogyasztók panaszai és azok kezelése. Fogyasztói jogviták rendezési módjai. Téli és őszi közlekedési felkészülés. Számlaviták és elkerülésük.

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Közlekedés, autós panaszkezelés
  • Hossz: 56:55
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Wendler András mérnök, szervízvezető

1.4  Az autós fogyasztók panaszai és azok kezelése. Fogyasztói jogviták rendezési módjai. Téli és őszi közlekedési felkészülés. Számlaviták és elkerülésük.

Letöltés

Comments are closed.