szombat, augusztus 24, 2019
Civil Hírügynökség

Érdemben beszélhessünk egymással…

lelkiElsoseg-190715

A Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetségének adatai alapján az elmúlt 1 évben – más segélyhívó számokhoz hasonlóan – jelentősen emelkedett az inadekvát hívások száma. A hecc – és zaklató hívók magas aránya jelentős időveszteséget, pszichés terhet okoz az önkéntesek munkájában, felesleges kiadást az állami közteherviselésben.

A legnagyobb problémát azonban az okozza, hogy a telefonvonalak foglaltsága miatt a valóban rászorulók, krízishelyzetben lévők nem kaphatnak segítséget…

A 116-123 ingyenesen hívható telefonos lelki elsősegély hívószám bevezetése óta folyamatosan növekszik a hívások száma a Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok (LESZ) 18 szolgálatánál. Az elmúlt év adatai alapján a közel 200.000 hívás több mint 60%-a inadekvát tartalmú (téves, néma, hecc, zaklató hívás). Kiemelkedő a hecchívók, szórakozni kívánó hívók aránya, akik a segélyhívás lehetőségével nem a célnak megfelelően élnek.

Az általuk okozott foglalt segélyhívó-vonal azt eredményezi, hogy a krízisben, konfliktushelyzetben lévő, szuicid szándékkal a lelki elsősegély telefonszolgálatokhoz forduló hívók nem érik el az önkéntes segítőket.

A LESZ szándéka, hogy felhívja a figyelmet a segélyhívószám adekvát használatára, hogy érdemben “Beszélhessünk egymással…”, valamint különböző jogi lehetőség igénybe vételét fontolgatja a hecc- és zaklató hívók távoltartása végett.

 

Forrás: Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetsége

Friss műsorok

  • Cím: Fogyasztóvédelem – Igazságügyi szakértés – könnyűipari termékek
  • Hossz: 56:30
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Hoffer Ferenc igazságügyi szakértő

1/7. Mikor és hogyan forduljunk igazságügyi szakértőhöz, ha panaszunk van? Hogyan válasszunk szakértőt? Ki fizeti és mire jó a szakértői vélemény?

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Gázkészülékek javítása és karbantartása
  • Hossz: 56:56
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Horváth Zoltán gázkészülék szervízvezető

1/6. Háztartásokban használatos gázkészülékek karbantartásával, javításával és vásárlásával kapcsolatos panaszok és azok elkerülése érdekében való felkészülés és teendők.

 

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Közlekedés, autós panaszkezelés 2.rész
  • Hossz: 56:55
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Wendler András mérnök és szervízvezető

1/ 5. Az autós fogyasztók panaszai és azok kezelése. Fogyasztói jogviták rendezési módjai. Téli és őszi közlekedési felkészülés. Számlaviták és elkerülésük.

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Közlekedés, autós panaszkezelés
  • Hossz: 56:55
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Wendler András mérnök, szervízvezető

1.4  Az autós fogyasztók panaszai és azok kezelése. Fogyasztói jogviták rendezési módjai. Téli és őszi közlekedési felkészülés. Számlaviták és elkerülésük.

Letöltés

Comments are closed.