hétfő, április 22, 2019
Civil Hírügynökség

Budapesten is megnyitja kapuit

Még van néhány hely! Várpalota után, 2015 szeptemberétől Budapesten is megnyitja kapuit a Képesség- és Tehetségfejlesztő Magániskola. A KTM Újbuda a Villányi úton várja leendő gimnazista tanulóit, akik részesei lehetnek egy olyan alternatív oktatási rendszernek, melynek alapjait dr. Zsolnai József álmodta meg.

 

1991-ben Várpalotán kezdte meg működését a Képesség- és Tehetségfejlesztő Magániskola, azzal a céllal, hogy a gyerekek örömmel járjanak oda, a pedagógusok számára biztosított legyen a szakmai kiteljesedés, a szülők biztonságban tudhassák gyermeküket és a szakma ismerje és fogadja el.

A KTM-Újbuda szeptemberben két-két 5 és 7 évfolyamos gimnáziumi osztállyal indul, de rövid távú célja, hogy a következő tanévet már 10 osztállyal kezdje meg. A tantervekben szerepel egy plusz év, amikor elsősorban idegen nyelvet és EU-s ismereteket tanulnak a fiatalok. Ebben az iskolában a gyerekek határtalan kibontakozási lehetőséget kapnak, figyelembe veszik egyéni képességeiket, lehetőségeiket, vágyaikat és nem utolsó sorban érzékenységüket.

Az alternatív magániskola módszertani alapja, a dr. Zsolnai József által kidolgozott Értékközvetítő és Képességfejlesztő Pedagógia. Ennek célja az egyes gyermekek képességeinek széleskörű egyedi fejlesztése. Kiemelten odafigyelnek azokra a hallgatókra, akik tanulási nehézségekkel küzdenek, és ezért valamilyen téren felzárkóztatásra van szükségük (diszgráfia, diszkalkulia, diszlexia).

A közoktatásban mindenütt kötelezően tanított tantárgyak mellett a KTM-Újbuda a művészeti és a tudományos képzés lehetőségeit is megadja a tanulóknak, hiszen meggyőződésük, hogy a készségtantárgyak válogatott formái szinte automatikusan előhozzák a gyerekekben rejlő képességeket. Hiszik és vallják, hogy minden gyermek tehetséges valamiben. A program differenciált tanulásszervezéssel és egyéni bánásmóddal igazodik az egyes tanulók aktuális fejlettségi szintjéhez, haladási tempójához, megismerési stílusához.

A Zsolnai módszerre épülő intézményekben egy tanulóra ötször annyi idő jut, mint a közoktatásban mérhető átlag, és a tanár-diák kapcsolat is bensőséges, bizalmas.

A program része a folyamatos tehetségazonosítás, a tehetséggondozás és a tehetség-tanácsadás is minden érintett gyerek számára. Ennek eredményes működését mutatja, hogy várpalotai iskolát “Tehetségpont”-ként regisztrálták. Ez az újonnan nyíló újbudai intézménynél is fontos cél.

További információ a programról: http://ktm-ujbuda.hu/ és https://www.facebook.com/ktmujbuda

 

Forrás: beküldött hír

Friss műsorok

  • Cím: Fogyasztóvédelem – Igazságügyi szakértés – könnyűipari termékek
  • Hossz: 56:30
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Hoffer Ferenc igazságügyi szakértő

1/7. Mikor és hogyan forduljunk igazságügyi szakértőhöz, ha panaszunk van? Hogyan válasszunk szakértőt? Ki fizeti és mire jó a szakértői vélemény?

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Gázkészülékek javítása és karbantartása
  • Hossz: 56:56
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Horváth Zoltán gázkészülék szervízvezető

1/6. Háztartásokban használatos gázkészülékek karbantartásával, javításával és vásárlásával kapcsolatos panaszok és azok elkerülése érdekében való felkészülés és teendők.

 

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Közlekedés, autós panaszkezelés 2.rész
  • Hossz: 56:55
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Wendler András mérnök és szervízvezető

1/ 5. Az autós fogyasztók panaszai és azok kezelése. Fogyasztói jogviták rendezési módjai. Téli és őszi közlekedési felkészülés. Számlaviták és elkerülésük.

Letöltés
  • Cím: Fogyasztóvédelem – Közlekedés, autós panaszkezelés
  • Hossz: 56:55
  • Vendég: Dr. Csanádi Károly a Pest megyei Békéltető Testület vezetője és Wendler András mérnök, szervízvezető

1.4  Az autós fogyasztók panaszai és azok kezelése. Fogyasztói jogviták rendezési módjai. Téli és őszi közlekedési felkészülés. Számlaviták és elkerülésük.

Letöltés

Comments are closed.