csütörtök, január 18, 2018
Civil Hírügynökség

12 ember aki tenni akar – a Politis kampánya

2018-01-10 Hírfolyam, Kampány
politisEmleklap-180109

Nincs mögötte egyetlen médiacsoport vagy iparági befektető sem, kizárólag magánemberek előfizetéseiből gyűjti a megjelenéséhez szükséges tőkét az induló lap, de máris majdnem annyi előfizetője van, mint több, évtizedes múlttal bíró hetilapnak.

Január 18-án zárul a Politis Indiegogón futó kampánya. Addig minden este 19:00 órakor egy ismert közéleti ember támogató videóját teszi közzé a Politis a Facebook oldalán.  Az első Nyári Krisztiánnal jelent meg.

Hol tart most a Politis?
Több, mint 3 200 előfizetés és több, mint 106 000 euró, azaz több, mint 33 millió forint. Itt tart most az Indiegogón szerveződő új magyar online újság. Az Index egykori első embere által tervezett lap célja egyszerű: valódi, független és minőségi újságírást akar nyújtani azoknak, akiknek elegük van, hogy különböző politikai vagy hirdetői érdekcsoportok akarják meghatározni, hogy mi juthat, és mi nem juthat az olvasók kezébe. Ha elindul a lap, akkor többet olvashatunk olyan témákról, mint az oktatás, az egészségügy, a nyugdíj vagy a környezetvédelem, és minden olyan közéleti kérdésről, ami a hirdetési bevételekre és tömegelérésre koncentráló médiában egyre nehezebben kerül napirendre.

Dudás Gergely főszerkesztő kilenc pontban foglalta össze, mit ígért az olvasóinak:

1.Valódi függetlenség, az újság azért és csak azért működik, hogy az olvasóit szolgálja, és csak akkor működik, ha ezt teljesíti is.
2. Magyarország legnagyobb, több mint 30 fős, tisztán közéleti hírszerkesztősége, felkészült szakújságírókkal a legfontosabb területeken.
3. Megyei tudósítói hálózat kiépítése.
4. Elemzések, hátterek, oknyomozó cikkek, adatvizualizáció, podcastok, videók, interjúk – minden nap alapos, minőségi anyagok.
5. Mindennap nagy merítésű, valódi külföldi lapszemle.
6. Hírösszefoglalók naponta többször, tematikusan, akár e-mailben is.
7. Nyugalom a szemnek és a fejnek, hírszemét- és reklámzajmentes övezet.
8. A Politis minden anyaga szerkesztői, valódi tartalom, nem hirdetés – a hirdetés és a tartalom összemosásának teljes elutasítása.
9. Hírfal a hírfüggőknek, tematikus leválogatási lehetőséggel.

Kampány
A  kampány célja egyszerű. Fel akarja hívni a figyelmet a médiapiac anomáliára – és egyben megoldást is kínál rá. Az online kampányban szereplő újságírók, művészek, értelmiségiek arról beszélnek, hogy mit jelent számukra a független újságírás, miért dühösek azért, mert egyre szűkül a független sajtó biztosította nyilvánosság Magyarországon, illetve miért fizettek elő a Politisre.

 

A Facebookon futó videós kampány első filmje megtekinthető itt: https://www.youtube.com/watch?v=sROvVguTwPA

 

Forrás: beküldött hír

Friss műsorok

Comments are closed.